Författare Ämne: Registerutdrag - Händelse och attribut  (läst 1898 gånger)

BengtDNilsson

• Sr. Member
  • Antal inlägg: 424
    • Visa profil
Registerutdrag - Händelse och attribut
« skrivet: 2017-01-27, 17:30:52 PM »
Jag har jämfört registerutdragen - "Händelse och attribut för person" och "Händelse och attribut"

Det första registerutdraget har ordet "person" i sitt namn, men båda har en kolumn för person.

Skillnaden mellan dem är att det första har källor (och hänvisningar) medan det andra har noteringar.

Antaler rader i registerutdragen skiljer sig åt vilket beror på att Genney tar bort identiska rader i "Händelse och attribut".
Detta beror på att jag har skrivit uppgifter från inflyttningsbok och husförshörslängd på olika rader (med var sin källa) istället för EN rad med två källor.
Men hade jag skrivit i två (eller fler) källor för en rad i biografin så hade resultatet blivit det samma då varje extra källa hade ökat antalet rader.

Förslag 1
Ny rad i noterings-kolumnen har Genney ersatt med ingenting (nere till höger i bilden), men det skulle se bättre ut om ny rad ersattes med mellanslag.

Förslag 2
Noterings-kolumnen skulle gärna få läggas till i "Händelse och attribut för person"

Förslag 3
"Händelse och attribut för person" borde döpas om till "Händelse och attribut med källor"

[bifogad fil raderad av administratör]