Problem 1
Feltexten avslutas med prickar trots att den får plats i kolumnen.
"Född efter moderns död" visar att jag har gjort fel, men alla "Född efter faderns död" stämmer (upp till nästan 8 månader föddes barnen efter faderns död).
Förslag 1
Jag skulle gärna se att Genney godkände "Född efter faderns död" om tiden är rimlig (eller åtminstone berättade hur många dagar efter faderns död som barnet föddes).
Felet "125 år vid sin död" beror på att en grav har flyttats och personen har 2 st datum för begravd.
Förslag 2
När en person har dödsdatum behöver inte Genney använda garv-datumet vid beräkning av ålder.
Förslag 3
Genney skulle kunna gärna få varna för de som begravts orimligt lång tid efter sin död (över 1 år).
Problem 2
Varje gång jag klickar på knappen Problemsök så är alla inställningar nollställda till sina standardvärden. Tidigare versioner av Genney kom ihåg mina val.
Problem 3
Om man klickar på en kolumn i problemlistan för att sortera den utförs sökningen efter problem på nytt (även om det inte behövs), men man får ingen indikator på att sökning pågår (man märker det genom att det går inte att klicka på något under sökningen).
[bifogad fil raderad av administratör]