Författare Ämne: Utskrift av "allt" i trädet?  (läst 3865 gånger)

Christer

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 15
    • Visa profil
Utskrift av "allt" i trädet?
« skrivet: 2017-12-31, 17:55:51 PM »
Jag försöker hitta ett sätt att skriva ut samtliga personer i trädet. Tex min pappas bröder/systrar, min brors familj osv.....
Vad är det jag missar? Jag lyckas bara med att skriva ut mitt anträd, fastrar/mostrar7farbröder/kusiner osv kommer inte med.
Går det ens att göra?

Gott Nytt År på er förresten. :)

Christer

• Newbie
  • *
    • Visa profil
SV: Utskrift av "allt" i trädet?
« Svar #1 skrivet: 2018-01-24, 21:19:45 PM »
Går ovanstående att göra, eller är det kanske inte meningen det skall fungera så?

MartinB

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
    • Martin Brandts antavlor
« Svar #2 skrivet: 2018-01-24, 22:57:27 PM »
Hej,

Om du utgår från utskriften "Anor" så får du med dina anors syskon om du vid exporten bockar i "Ta med barn".

Kusiner däremot vet jag inte något smart sätt att få med, åtminstone inte så det blir något sammanhängande släktträd (familjer / personakter tar ju med allt, men blir inte riktigt sammanhängande).

mvh
Martin

BengtDNilsson

• Sr. Member
  • Antal inlägg: 424
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2018-01-25, 13:52:45 PM »
Har du provat Utskrift->Familjer?

Christer

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2018-01-25, 19:04:51 PM »
Tack för svar. Enda möjligheten som jag hittar/ser är när man skriver ut "listor". Då får jag med allt jag vill ha med.
Vill jag göra en grafisk utskrift av trädet får jag "bara" med alla föräldrar, inga syskon.

Jag skulle vilja ha en utskrift som typ Ancestry ser ut när man utgår från sig själv som startperson.

Visst, har man massor av folk i trädet kan det kanske bli väldigt grötigt/plottrigt, men det skulle ju vara kul med valmöjligheten. Kanske till och med att välja utskrift "från" - "till"....