Vi kanske inte har likadana interface?
Hos mig kan jag under fliken Arkiv öppna endera av de två släktträd som har skapats (det ena, släktträd 1, av mig manuellt och det andra, släktträd 2, av en gedcom-fil från MyHeritage). Men det verkar vara vattentäta skott emellan dessa två, så om jag öppnar släktträd 1 finns inte personerna från släktträd 2 till hands och vice versa. På ingen av de övriga flikarna, Huvudmeny, Hantera och Verktyg, hittar jag någonstans att komma åt båda släktträden. Så det var det där med fixandet och trixandet som jag inte vet hur det går till.
För att förtydliga: Inte ens om jag försöker att uppdatera person för person manuellt hittar den personer från släktträd 2 när jag i släktträd 1. Om jag i släktträd 1, som alltså innehåller mest anor från min mormormors sida, och lägger till en far till min far, som finns i släktträd 2,så fattar den inte att informationen redan finns, fast i ett annat träd, och den tycker inte heller att det finns några dubletter, trots att jag sparat farfarns data i släktträd 1.
Sedan antar jag att det tillkommer ytterligare komplikationer i framtiden, när jag vill uppdatera personers data som finns i MyHeritage (via SmartMatches) i Genney via gedcom-fil?