Författare Ämne: "Jag gillar Genney"  (läst 3231 gånger)

maredq

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 32
    • Visa profil
SV: "Jag gillar Genney"
« Svar #15 skrivet: 2018-07-31, 12:46:26 PM »
Tror det vore utmärkt med en öppen grupp på facebook, ett utmärkt sätt sprida information om Genney till fler släktforskare. Forumet är ju bara öppet för användare. Men visst kommer viss del av frågorna hamna där istället för i forumet, men det tror jag man får ta.

Alsterolle

• Full Member
  • Antal inlägg: 161
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: 2018-08-01, 13:25:22 PM »
FB-gruppen - om den skapas - skall ju ha en logga. Här en idé-skiss:

DISGEN har varianten "Jag gillar DISGEN"

Netstamps

• Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 53
  • Bättre ett vykort i Handen än 10 i skogen
    • Visa profil
    • Netstamps-Auctions
« Svar #17 skrivet: 2018-08-01, 13:36:16 PM »
Jag fattar inget, är det värmen. Vad har Disgen med detta att göra?
Hälsningar
Kenneth Matz

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 1788
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: 2018-08-01, 14:04:51 PM »
Kanske räcker med bild utan text, här är samma med rekommenderad storlek 828x315 i tre varianter.
« Senast ändrad: 2018-08-01, 14:07:55 PM av Administrator »

Hans

• Hero Member
  • Antal inlägg: 675
    • Visa profil
    • Hans' hemsida
« Svar #19 skrivet: 2018-08-01, 14:17:08 PM »
Det finns ju redan en Genney-FB: https://www.facebook.com/Genney-939534222774059/
Där finns också en Community med några frågor från användare.
Är det tänkt att bygga vidare på den, eller en helt ny FB-sida?
Den allmänna meningen är ju att det inte får inte bli för många arenor...
Hans Rosenlund

maredq

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 32
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: 2018-08-03, 12:25:23 PM »
Det som finns är väl en sida, det som behövs är en grupp, där flödar ofta frågorna och svaren på ett annat sätt

TommyB

• Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: 2018-08-06, 19:41:01 PM »
Tycker att Genney forum ska vara nummer 1.
Ska inte behöva var FB medlem för att ställa frågor/svara om Genney.

NCC-1031

• Full Member
  • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: 2018-08-06, 19:43:33 PM »
Tycker att Genney forum ska vara nummer 1.
Är väl alltid nummer 1  :D

Ska inte behöva var FB medlem för att ställa frågor/svara om Genney.

Nej, ska vara ett komplement till Genney forum, är ju inte heller alla som vill vara medlemmar här.

Eva Lotsander

• Sr. Member
  • Antal inlägg: 280
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: 2018-08-07, 13:32:21 PM »
Jag tycker att det här forumet fungerar jättebra, och som forum-kramare känner jag en viss tveksamhet för att bilda en användargrupp på Facebook. Tror att många kommer att ha svårt att hålla isär vilken kanal som ska användas till vad. Dessutom finns det ju faktiskt också en del som inte använder Facebook. Plus att det vore otroligt trist om det här forumet går samma öde till mötes som Anbytarforum.

För Disgen finns ju både DIS Forum (med underavdelningar för Disgen) och FB-gruppen ”Jag gillar Disgen” och vad jag kan se är det exakt samma typ av frågor/kommentarer som tas upp på båda ställena.

Jag skulle gärna se att Genneys befintliga FB-sida (som jag uppfattar som en marknadsföringskanal) uppdateras lite oftare med nyheter och ”aptitretare” för både befintliga och potentiella användare. Till exempel inlägg om enskilda funktioner (dels basfunktioner, dels nya funktioner i samband med uppdateringar), info om när Genney presenteras vid släktforskardagar eller liknande, testjämförelser etc. En uppdateringsfrekvens med minst ett inlägg per månad tror jag är ett måste för att sidan inte ska kännas ”död”. Om regelbunden uppdatering tar för mycket av Admins tid, kanske någon/några ”superanvändare” kan hjälpa till.

Om det ändå bildas en Facebook-grupp tror jag att det är väldigt viktigt att tydliggöra syfte, målgrupp och ”regler” för det här forumet och FB-gruppen, plus att det behöver följas upp att de fungerar som tänkt.

Fammo

• Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 60
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: 2018-08-07, 15:22:28 PM »
Tack för det inlägget, Eva!

/Lis-Beth

emwktj

• Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 71
    • Visa profil
« Svar #25 skrivet: 2018-11-07, 21:01:32 PM »
Jag tycker det här forumet fungerar mycket bra. Var rädd om det! Jag använder inte facebbok  :)

Roadrunner

• Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 65
    • Visa profil
« Svar #26 skrivet: 2018-11-09, 07:09:58 AM »
Jag sällar mig också till skaran om att vara ytterst rädd om detta fantastiska forum.
Min upplevelse är att FB har en tendens att urvattna befintliga forum och det är så trist att se. Det här forumet är som en stor kunskapsbank och FB kan aldrig axla den rollen.

Ulf Widén

Hr F

• Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 59
    • Visa profil
« Svar #27 skrivet: 2018-11-10, 09:08:01 AM »
Instämmer helt att forumet kommer först. Använder inte facebook och tänker inte börja.
(Hörde någon programledare på radion som karaktäriserade facebook som "forumet för folk som inte har något att säga.)

BRydh

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
« Svar #28 skrivet: 2018-11-11, 14:21:25 PM »
En väldigt stor nackdel med ett "forum" på FB är att hitta tillbaka till olika inlägg.
Det är naturligtvis lite knöligt här också då de börjar bli många. Men det är ändå en viskning jämför med FB.

Och varför en grupp för frälsta när det här forumet finns för dem.
Att en del inte vill vara med här är, tycker inte jag, något skäl att starta en FB-grupp.

En grupp sköter sig absolut inte själv utan kräver några admin. Risken är ju att någon annan ska sköta det och dess någon annan blir samma som sköter detta forum.

xkjell

• Full Member
  • Antal inlägg: 150
    • Visa profil
« Svar #29 skrivet: 2018-11-13, 15:56:22 PM »
Med risk för att vara tjatig säger jag bara "Rör inte det här forumet som jag tycker funkar utmärkt"