Admin säger att datumet är felmarkerat. Detta betyder ju inte att det är fel. Enligt hjälpen s¨kan man ju ange enbart år och månad om man inte känner till datum. Borde räknas som en bugg i programmet snarare. Har själv problem med husförhörslängderna där det är ett årsintervall på oftast 10 år. De flesta går igenom, men "mellan 1820 och 1828" fallerar vid en körning av "Felaktiga datum" i Underhåll, samt "mellan 1917 och 1930".
Tycker det är lite märkligt att i ett så excellent program som Genny är, att man får rådet att trixa och klutta med datumen, etiketter osv.
Om en person flyttar flera gånger under en husförhörsperiod, tvivlar jag på att personen flyttar i alfabetisk ordning. Genny kan ju inte veta hur denne har flyttat, så därför vore det himla bra om man själv kunde flytta det rätt.
Samma problem med en som är född ex.vis 1822 och husförhörslängden gäller 1820 till 1828, då visas först händelsen för husförhöret med röd understrykning (händelse före födseln). Finns flera exempel på hur det kan se ut.
Vet inte hur andra vill ha det, men jag vill ha ordning och reda i mitt arkiv, får inte se hur grisigt ut som helst.
Tycker Genny fixar till det här och visar varför det är det bästa programnmet trots allt!